Horeca stoort zich vreselijk aan smartphone

Horeca stoort zich vreselijk aan smartphone

Ruim driekwart van de horecaondernemers stoort zich vreselijk aan gasten die meer oog hebben voor hun smartphone dan voor elkaar. Dit blijkt uit de stelling van MissetHoreca.nl. Negentien procent stoort zich er niet aan en vijf procent stoort zich er wel aan, maar zegt er niets van uit angst dat gasten wegblijven.

76 Procent van de in totaal 222 ondernemers die reageerden op de stelling 'Ik stoor me vreselijk aan gasten die meer oog hebben voor hun smartphone dan voor elkaar' beantwoordt de stelling met 'ja'. Negentien procent zegt op deze smartphone-stelling 'nee'. En vijf procent kiest voor het antwoord: 'Als ik er wat van zeg, blijven gasten weg.'

Iedereen kent wel zo'n situatie: in de kroeg, op het terras of uit eten en gasten zijn drukker met hun telefoon dan met tafelgenoten. Blijkbaar is het een doorn in het oog van veel ondernemers, zo blijkt uit de stelling van MissetHoreca.nl. Er iets van zeggen doet het merendeel niet.

De nieuwe stelling van MissetHoreca.nl luidt: 'De crisis zorgt ervoor dat ik als ondernemer vaker de horeca-cao ontduik'. Geef uw mening op www.missethoreca.nl.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.