In zijn nieuwe rol gaat Dito per 1 juli sturing geven aan een nieuwe afdeling, Global Brand Leadership, die is opgezet om de wereldwijde merkstrategie voor gasten verder te verbeteren en te bevorderen. Dito wordt in Nederland opgevolgd door de Canadese Michèle Boudria, een ervaren directeur die al 36 jaar actief is binnen de McDonald’s organisatie in Canada.
Digitale gastervaring en duurzaamheid
Dito is zes jaar werkzaam bij McDonald’s Nederland, waarvan de laatste jaren als Managing Director. Onder zijn leiding is het merk in Nederland verder versterkt en is de leidende positie nog verder uitgebouwd met een duurzame groei in omzet en gasten. Dito omarmde de digitale gastervaring en zette zich zichtbaar in voor duurzaamheid, met innovaties zoals sla op basis van waterteelt en duurzaam gebouwde restaurants.
Ook is Nederland het eerste land waar McDonald's haar frituurolie uit de keukens omzet in hernieuwbare biodiesel. Dit resulteert in een CO2-reductie van 89 procent per liter brandstof ten opzichte van gewone diesel. In zijn nieuwe rol gaat Dito sturing geven aan de wereldwijde customer brand strategie met als doel het optimaliseren van merk- en bedrijfsgroei.
'Ik ben trots dat McDonald’s mij voor deze functie gevraagd heeft ', aldus Erwin Dito. 'Ik kijk er naar uit om in deze nieuwe rol een bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling van het merk wereldwijd. Tegelijkertijd vind ik het jammer om het geweldige team van franchisenemers en collega’s in Nederland los te laten.'
'De kracht van McDonald’s is de samenwerking en het teamgevoel. Dat heeft geleid tot hele mooie resultaten waarin we onze positie als marktleider verder hebben kunnen uitbouwen, mét oog voor onze directe omgeving als goede buur. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn opvolger Michèle Boudria, samen met onze Franchisenemers en achttienduizend medewerkers, succesvol verder gaat bouwen aan het merk in Nederland.'
Michèle Boudria
De Canadese Michèle Boudria volgt Dito per 1 juli op als managing director van McDonald’s in Nederland. Ze werkt al 36 jaar binnen de McDonald’s organisatie. In haar huidige rol als West Regional vice president van Canada is ze verantwoordelijk voor de gehele West-Canadese markt. Ook heeft ze een rijke ervaring aan strategische functies binnen development en operations opgebouwd. Dito: 'Het is binnen onze McDonald’s familie gebruikelijk dat het senior management ervaring opdoet én kennis deelt in andere landen. Het zegt veel over de status van onze Nederlandse markt internationaal dat wij Michèle nu mogen verwelkomen als nieuwe Managing Director.'