Het Berlijnse avontuur van de Amerikaanse craftbrouwer Stone is voorbij. Voorman Greg Koch erkent dat met de verkoop van de taproom en de brouwerij aan Brewdog, het avontuur niet gelukt is. 'We hebben sinds de opening in 2016 veel tijd en geld gestoken sinds de opening van Stone Berlin. Zowel het bier als de brouwerij zijn de afgelopen jaren onderscheiden, maar het was niet genoeg', aldus de oprichter van Stone op de site van de brouwerij.
Stone Berlin opende in 2016 omdat de Amerikaanse brouwer haar bieren direct in Europa wilde aanbieden. Daarom opende het de brouwerij met bijbehorende taproom en terras. Het bleek te hoog gegrepen. In de woorden van Greg Koch: Too big, too bold, too soon'.
Brewdog springt erin
De Schotse brouwers van BrewDog nemen de 100 hectoliter-brouwende brouwerij met bottelarij en blikafvullijn, de 2500 m2 taproom en het 5000 m2 grote terras over van hun Amerikaanse collega's. Naast de eigen BrewDog-bieren zal onder meer ook Stone gebrouwen blijven worden in de nieuwe situatie. Het geheel zal zo'n zes weken dichtgaan om op 1 mei met de nieuwe uitstraling weer open te gaan.