Eigenaar Stanley Knop van ´t Wapen van Maeslant nam de Het Gouden Fust en de Gouden Tapknop in ontvangst. 'Het is fantastisch dat we hebben gewonnen. We doen al vanaf het begin mee aan het Goed Getapt-programma. Het winnen van het Gouden Fust is echt een blijk van waardering. En daar doen we het samen met ons team uiteindelijk allemaal voor.'
Toetsen en bezoeken
De uitreiking van het Gouden, Zilveren en Bronzen Fust 2016 is onderdeel van het Goed Getapt kwaliteitsprogramma van Heineken Nederland. 'Al meer dan tien jaar helpen we Nederlandse horecazaken met trainingen en workshops naar kwaliteit in gastheerschap, service en bierhandeling”, vertelt Rob Candeias, accountmanager Zuid-Holland van de de brouwer. 'We toetsen de horecazaken die deelnemen aan het Goed Getapt programma aan de hand van mystery guests. Zo streven we ernaar dat de gasten bij ’t Wapen van Maeslant op de beste manier van hun bier kunnen genieten.'
Goed Getapt
De verkiezing van de Gouden, Zilveren en Bronzen Fust maakt deel uit van het Goed Getapt programma van Heineken Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim 2000 horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. De Gouden, Zilveren en Bronzen Fust worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens 4 keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt pils, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen.