Bijna duizend klanten deden mee aan het onderzoek dat door het externe bureu Effectory is uitgevoerd. De algemene klantentevredenheid steeg van een 7,1 vorig jaar naar een 7,4 nu. Daarnaast geeft bina 82 proent van de klanten aan tevreden te zijn over de groothandel.
Deli Xl scoort goed op brede assortiment en de betrouwbare leveringen. De hoogste scores gaan echter naar haar medewerkers: chauffeurs ontvingen een 8,3 en de klantenservice een 8,0. Het belangrijkste aandachtspunt uit het onderzoek van 2011 is de communicatie over wijzigingen in het assortiment. Daarvoor wordt samen met leveranciers een werkgroep opgericht die zich met de online communicatie van het assortiment gaat bezighouden.
Voor Deli XL is het meten van en sturen op klanttevredenheid geen bijzaak. Dick Slootweg, Algemeen directeur Deli XL: “First for foodservice is ons motto. Daarmee bedoelen we dat we binnen de foodservice een voortrekkersrol willen vervullen. Dat lukt alleen met gemotiveerde medewerkers, tevreden klanten en aandacht voor thema’s in de maatschappij.” Een hoge klanttevredenheid is voor Deli XL dan ook één van de doelstellingen in haar MVO-beleid, waarbij de groothandel werkt aan minimaal 90% (zeer) tevreden klanten in 2013.