De jury prees de McDonald’s franchisenemer om zijn proactieve houding op het gebied van diversiteit.
Richard Baron zegt zelf: ‘McDonald’s staat midden in de maatschappij. Als ik zie dat mijn gastenbestand verandert, pas ik mijn bedrijf aan, aan de markt. Dat is mijn zakelijke instelling. Aan de andere kant telt ook de sociale houding: ik schenk extra aandacht aan personeelsleden die het nodig hebben zodat ze kunnen doorgroeien.’
‘Denk bijvoorbeeld aan een managementcursus als iemand met veel capaciteiten zich via een dergelijke cursus verder kan ontplooien. Het winnen van de Div GoodPracticePrijs is voor mij een enorme eer en de bekroning op mijn beleid - voor nu en voor de toekomst.’
De landelijke MKB diversiteitsprijs 2009 is een initiatief van het Landelijk Netwerk Diversiteitsmanagement (Div).
Bij McDonald’s (221 zaken) is dertig tot veertig procent van de medewerkers van niet-Nederlandse komaf. De hamburgerketen wil graag het grootste opleidingsbedrijf van de branche zijn.