Partycateraar niet happy met andere 'on tour' labels

Partycateraar niet happy met andere 'on tour' labels

De eigenaar van Cuisine on tour/SGS catering services, Dimitri Chalos, is op z'n zachtst gezegd not amused. Reden: andere partycateraars gebruiken de ...

Chalos meldt in een brief aan Misset Catering: ‘Helaas constateren wij de laatste tijd een toenemend aantal labels uit dezelfde bedrijfstak die in de markt worden gezet en eindigen met ‘on tour’.’

De eigenaar van Cuisine on tour/SGS catering services doelt op Food on tour (van driesterren restaurant De Librije), Foodlab on tour (in samenwerking met Librije) en The Colour Kitchen on tour (van Grand Catering).

'Fatsoen'

Chalos had meer onderscheidend vermogen en 'fatsoen' van zijn ‘concullega’s’ verwacht. Bovendien denkt hij dat er in de markt naamsverwarring kan ontstaan.

Dit is de volledige brief van Chalos.

‘On tour’ labels zijn hot

'De zeer vaak genoemde woorden ‘Cuisine’ en ‘on tour’ waren in de combinatie ‘Cuisine on tour’ in onze branche, partycatering, bijna 15 jaar uniek. Een naam die geen twijfel liet bestaan in welke branche wij als organisatie opereren.

Restaurant de Librije kwam met ‘Food on tour’, Foodlab voegde hier het label ‘Foodlab on tour’ aan toe door de samenwerking met de Librije en recentelijk werd er weer een nieuwe ‘on tour’ versie gelanceerd onder de naam ‘Colour Kitchen on tour’. Deze reeks van gelanceerde labels brengt diverse gevoelens naar boven.

Verdriet

De naam die ik 15 jaar geleden heb gekozen en de laatste jaren sterk is opgekomen is niet meer uniek. Dat doet toch iets met je. Ook al weet je dat de woorden ‘Cuisine’ en ‘on tour’ niet te claimen zijn. Ik kan mijn plan om diverse ‘on tour’ labels onder ‘Cuisine’ te hangen opruimen. Met uitzondering van ‘Lemonia on tour’; dit label hebben we begin dit jaar geïntroduceerd.

Trots

Na zoveel jaar dekt ‘on tour’ nog steeds de lading en is nog steeds hot. Grote spelers met reclamebureaus en marketingbudgetten waar ik van mag dromen zien geen verwarring ontstaan in de sector door de toenemende ‘on tour’ labels. Zijn niet alle cateraars on tour? Heb ik het toch mis?

Besef

Ik zie het toch anders dan mijn concullegae. Ik zou niet een label in de markt zetten dat op een bedrijfsnaam van een branchegenoot lijkt. Vanwege onderscheidend vermogen en fatsoen. Gelukkig zijn partycateraars innovatief, creatief en weten zij te zegevieren en te incasseren tegelijk. Wellicht wordt het tijd voor een nieuwe naam (waarmee ik weer 15 jaar vooruit kan)….. maar die houd ik dan nog maar even geheim.'

Zie ook:

'Jonnie Boer en Theo Lens starten Foodlab on tour'

Grand Catering en Colour Kitchen starten partycateringtak

'Cateringtak Librije sterker geprofileerd

Hip Grieks restaurant Lemonia gaat in catering

Meer partycatering nieuws:

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.