Een andere spreker is Gary Copeland die een presentatie geeft gebaseerd op de bestseller van Spencer Johnson: ‘Who Moved My Cheese?’. Waarbij de mogelijkheden worden belicht hoe om te gaan met veranderingen. En de verschillende manieren hoe op veranderingen wordt gereageerd, te weten verlammend of uitdagend. Alle vier de personages in ‘Who Moved My Cheese?’ worden geconfronteerd met snelle veranderingen, alle vier reageren zij anders als hun kaas plotseling op is. 'Kaas' is in dit geval de metafoor voor wat we in het leven nastreven: een interessante baan, een warme relatie, geld, bezit, gezondheid en spiritueel evenwicht.
“Ook binnen de gastvrijheidindustrie signaleren we een toenemende behoefte aan creatieve ideeën en nieuwe inspiratie om tot onderscheidende marketinginstrumenten en -producten te komen”, zegt Hans Poortvliet, managing director van HSMAI Nederland. Hij meent dat de herkomst van inspiratie voor iedereen verschillend is: “Voor de één zijn het succesverhalen en voor de ander nieuwe inzichten. En een derde ziet nieuwe invalshoeken en zingeving als drijfveer.
Al deze elementen zullen op 8 oktober van 09.00 uur tot 18.00 uur uitvoerig de revue passeren.”
Sprekers deze dag zijn Susanne Piët (auteur van ‘De Emotiemarkt’, Managementboek van het Jaar 2004) en Dr. Gary Copeland (Verenigde Staten) als licensed speaker. Copeland licht de essentie van veranderingsmanagement toe, waarbij hij de bestseller “Who Moved My Cheese?” als leidraad gebruikt. Jan Willem Brüggenwirth van omroep Radio 538 vat tijdens het ‘Inspiration Debate’ de dag samen.
Het congres wordt ook dit jaar - onder auspiciën van HSMAI Nederland - door de HSMAI University en hoofdsponsors NH Hotels, Heuvelman Sound & Vision georganiseerd. Het congres is zowel toegankelijk voor HSMAI leden (€ 195,-) als niet-leden (€ 325,-). Voor leden van EventPlatform geldt een speciaal tarief (€ 295,-).