Een jurylid: ‘We worden direct opgemerkt. De medewerker is nog even aan het afrekenen, maar laat merken dat ze ons heeft gezien. De drankjes worden met de perfect serve neergezet. Er zitten ijsblokjes in het glas van de cola.’ Het jurylid roemt de opmaak van de kreeftenbisque. Het bord wordt neergezet, nog zonder de bisque, maar met stukjes kreeft. Daarna schenkt de medewerker de bisque in het bord. ‘Die extra presentatie maakt toch even het verschil.'
'Tussentijds komt er een medewerker langs of alles nog naar wens is. De borden worden afgeruimd en de medewerker vraagt of we nog wat wensen. Ik geef aan te willen betalen en de medewerker komt niet veel later terug met de bon, die we samen nog even doorlopen. Ik pin en de medewerker vraagt ons of alles naar wens was en wenst ons tot slot een fijne dag toe.’ Een ander jurylid heeft een andere ervaring op dit terras en zag verbeterpuntjes in de gastbenadering en proactiviteit van de medewerkers. Het is ook erg lastig om altijd top te zijn. Alles is aanwezig om hoger in de lijst te komen.