De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials. 'Lekker voor de veggies, vleeseters en flexitariërs', aldus Rogier van formulehuis FFC.
Duurzaamheid is al jaren een belangrijk thema voor Kwalitaria. Niet voor niets is ‘natuurlijk de lekkerste’ de slogan van de cafetariaformule. Naast Hollands rundvlees, weidemelk en samenwerkingen met onder andere Kipster en De Verspillingsfabriek, is er ook veel aandacht voor vegetarische producten.
'We voegen niet zomaar producten toe aan ons assortiment omdat ze vegetarisch zijn, benadrukt Rogier Janssen, die als franchise directeur nauw betrokken is bij de duurzaamheidsstrategie van FFC. “Kwaliteit en smaak staan bij ons altijd voorop, dus we testen en proeven heel wat af. Daarnaast werken we samen met erkende leveranciers, zoals Mora, De Vegetarische Slager, Like en Vivera.'
5x zoveel vega burgers
Dat de vegetarische producten in de smaak vallen, ziet Kwalitaria ook terug in de cijfers. Rogier: 'Vorig jaar zijn er online ruim vijf keer zoveel vegetarische burgers besteld ten opzichte van het jaar ervoor. En ook op het gebied van vegetarische snacks zien we een mooie groei van ruim 30 procent.'
Kwalitaria heeft veel learnings gehaald uit de vegetarische pop-op store die ze vorig jaar opende in Groningen: 'We hebben heel veel leuke reacties en positieve reviews ontvangen over Vegataria. Bovendien heeft het ons belangrijke en nuttige inzichten gegeven, wat ons zeker heeft aangemoedigd om het vegetarische assortiment te blijven aanbieden in onze vestigingen.'
Vega veel voordeel
In het kader van de Nationale Week Zonder Vlees heeft Kwalitaria van 4 t/m 17 maart diverse acties om gasten te verleiden eens voor een vegetarische optie te kiezen. Tijdens deze twee weken profiteren gasten van korting op onder andere vegetarische burgers, snacks en friet specials, zowel in de winkel als via kwalitaria.nl.