'Speciaal voor Valentijn, blazen we opnieuw leven in de oude traditie om gratis Brammetjes aan iedereen uit te delen op 14 februari. Want of je nu single bent of niet, op de dag van de liefde is Bram er gewoon voor iedereen,' vertelt Isabeau Ladage.
Knipoog naar vroeger
De stijl van de campagne en de bijbehorende commercial bevatten een subtiele knipoog naar vroeger, waarbij Bram Ladage terugblikt op de tijd dat gratis patat op Valentijnsdag een begrip was. Isabeau Ladage: 'We kregen nog regelmatig de vraag van onze vaste klanten wanneer we 'het' weer gaan doen. En na 20 jaar vonden ook wij het tijd om deze klassieker te herhalen en om Valentijnsdag weer eens groots te vieren.'
Alle reden voor Bram Ladage om een 'trip down memory lane' naar de jaren 90 te maken, de tijd waarin de actie werd geïntroduceerd. 'Daarvoor hebben we wel wat oude fotoboeken moeten afstoffen en zelfs de retro sweaters die in de video gedragen worden zijn nog de originele van toen,'' vertelt Isabeau Ladage. Na al die jaren is de receptuur van de befaamde patat nog precies hetzelfde.
Bram Ladage
Bram Ladage is in 1967 begonnen met een patatkraam op de Rotterdamse markt en inmiddels uitgegroeid tot een formule met 40 winkels in Nederland. Het Rotterdamse familiebedrijf heeft een eigentijdse ‘handen-uit-de-mouwen’ aanpak, welke zich laat kenmerken door dagvers gesneden aardappelen en een snelle service met een persoonlijke touch. Ook is Bram voorstander van korte voedselketens en verkrijgen ze hun producten, als het even kan, lokaal.