Nadat Roberto Payer (71)zijn functies als general manager van zowel Waldorf Astoria Amsterdam als Hilton Amsterdam neerlegde, na een dienstverband van 52 jaar, zette hij zichzelf in de markt als zelfstandig hospitalityconsultant.
Zo ging hij eerder al aan de slag voor een luxe Italiaans automerk en nu verbindt hij zich als Hospitality Ambassadeur aan D&B The Facility Group. Binnen deze rol geeft hij invulling aan de Academy voor D&B talent. Ook zal hij ondersteuning geven bij Learning & Development, Concepting, Business Strategy en Recruitment.
Jan-Willem de Bruijn, CEO D&B The Facility Group: ‘Ons bedrijf wordt gedragen door hospitality. Het moment dat hospitalityicoon Roberto Payer beschikbaar kwam, zagen wij als een gouden kans. Wij zijn altijd op zoek naar talent uit de hotelleriebranche. Dit zijn vaak de mensen die ownership pakken en het initiatief nemen. Alles doen om het vandaag beter te doen dan gisteren. Dit zijn precies de eigenschappen die Payer door de jaren heen op inspirerende wijze aanmoedigde bij zijn medewerkers.’
Roberto Payer over de samenwerking: ‘D&B is een ambitieuze organisatie die zich richt op een excellente service. Dat spreekt mij enorm aan. Ik ga mij met plezier inzetten om de kwaliteit van de dienstverlening verder te ontwikkelen en te versterken.’
52 jaar Hilton
Op 1 januari 2022 legde Roberto Payer zijn rol neer als general manager van Hilton Amsterdam en Waldorf Astoria. Daarna heeft hij zich gevestigd als zelfstandig consultant.
In zijn 52-jarige staat van dienst bij Hilton heeft Payer een duidelijke en uitgesproken stempel gedrukt op de gastbeleving. Hierin staat oog voor detail, de menselijke maat en ‘dicht bij jezelf blijven’ steeds centraal. Zijn prestaties voor de gastvrijheidsindustrie zijn niet onopgemerkt gebleven en hebben Payer meerdere onderscheidingen opgeleverd. Niet in de laatste plaats de benoeming tot Officier in de Orde van Oranje Nassau in 2020.
Facilitaire dienstverlening
D&B The Facility Group is een multi-service facilitaire dienstverlener. Het levert alle facilitaire diensten, van bedrijfscatering tot schoonmaak en van beveiliging tot ontvangst. Sinds de oprichting van D&B in 1993 is er gebouwd op ervaringen uit de hotellerie. Een branche waarvan veel geleerd kan worden als het gaat om verrassen, verbinden en beleving.