De nieuwe zaak The Nacho Bar van Charles Veerkamp komt in hartje Tilburg, aan Heuvel 33 en gaat 21 april open.
The Nacho Bar Tilburg
De naam van zijn nieuwste concept - Veerkamp is ook eigenaar van Restaurant Charlie in Schaijk en een vakantiepark – wordt The Nacho Bar ®️. En daarmee onthult Veerkamp ook deels het concept. ‘We gaan nacho’s serveren, streetfood en cocktails.’
Trailer The Nacho Bar
The Nacho Bar
Automatisering
‘We zetten vol in op de beleving van de gasten; de doelgroep bestaat uit studenten en jongeren tussen 18 en 30 jaar. Een uitgekiende routing en automatisering beperken de personele inzet.
'Personeel personeel personeel'
Tijdens de ontwikkeling van het concept hield Veerkamp de lage personeelsinzet, in combinatie met hoge marge producten én beleving altijd als doel voor ogen.
‘We hebben voor deze locatie veel minder mensen nodig dan bijvoorbeeld voor ons familierestaurant in Schaijk. Personeel is hét probleem in de horeca van nu. De uitstroom is zo hoog, er is nauwelijks aanwas en goed personeel is daarnaast kostbaar. Wij denken met ons nieuwe concept straks op ongeveer 20 procent personeelskosten uit te komen. De praktijk moet het precieze percentage gaan uitwijzen.’
Uitrollen The Nacho Bar
Als het concept stabiel draait, wil Veerkamp het verder uitrollen naar andere studentensteden in Nederland. ‘We denken aan 15 tot 20 vestigingen en willen op den duur ook gaan franchisen. Maar zover zijn we nu nog niet.’