‘Ik ben regelmatig te horen in het programma Somertijd op Radio 10’, vertelt Van Waaijenburg over het avontuur. ‘Afgelopen dinsdag belden ze me op of ik iets kon doen rondom de strijd om de radioring. Rob van Someren was met zijn programma één van de genomineerden.’
Facebookpagina ontplofte
Het radioprogramma en de ondernemer kwamen op het idee om friet en snacks uit te gaan delen. Somertijd riep mensen via sociale media op hun stem uit te brengen en Nick en zijn snackkar te sturen naar het bedrijf, de straat of de verenging die de meeste stemmen regelde.
‘En dus mochten wij donderdag op pad’, aldus Van Waaijenburg. ‘Twee dagen, nadat ik door de redactie was gebeld. Ik had mijn snackwagen nog ingericht voor de drive-in die we hadden vanwege de lockdown, dus die hebben we in één avond rijklaar moeten maken.’
Nee zeggen, was voor de ondernemer geen optie. ‘Ten eerste niet, omdat Somertijd en ik vaker samenwerken. Daarnaast omdat dit geen dingen zijn die ik afwijs. Het was niet alleen een heel leuke opdracht, maar leverde ook enorm veel publiciteit op.’
Wie van de Drie
En een ontplofte Facebookpagina, aldus Van Waaijenburg. ‘Vorig jaar ben ik op televisie geweest bij Wie van de Drie, recent stond Hart van Nederland bij me op de stoep om een reactie te geven op de opening van de airfryersnackbar in Eindhoven en nu kwam dit op mijn pad. Het afgelopen jaar heb ik er bijna duizend likes bij gekregen op Facebook, met nauwelijks betaalde postings. Niet gek voor een cafetaria in Mierlo.’
Donderdag reden Van Waaijenburg en een medewerker ruim 400 kilometer om friet en snacks uit te delen in Geldrop, Tilburg, Esscharen, Ravenstein en Ermelo. ‘Ik was als enige op pad voor Radio 10, super gaaf dus. Steeds een half uur tot drie kwartier op locatie, dan afbreken, een half uur in de auto en weer opbouwen.’
De actie leidde uiteindelijk niet tot het winnen van de felbegeerde radioprijs. Somertijd werd afgetroefd door de ochtendshow Mattie en Marieke van QMusic.