De opfrisbeurt van de huisstijl, zoals Family de veranderingen noemt, volgt 5 jaar na de complete rebranding van het merk.
Hybride model steeds beter uitstralen
‘Veel vestigingen zijn inmiddels omgebouwd naar een eethuis, waardoor we het hybride model steeds beter kunnen uitstralen’, legt marketing manager Chantal van der Meer de veranderingen uit. ‘De ene avond laat jij je bestelling thuis bezorgen, op een ander moment kies je voor een bezoek aan één van onze vestigingen.’
Juist dat laatste wordt met de aanpassingen nog wat meer benadrukt, aldus Van der Meer. ‘De producten - denk aan bonenkoffie, gebak en lunchfaciliteiten - bieden we al, nu is de huisstijl daar nog beter op afgestemd. De afgelopen jaren is de formule steeds meer opgeschoven van cafetaria naar fastserviceconcept.’
Family-groen
Daarbij wordt voor een groot deel gebruikgemaakt van het bestaande kleurenpalet. Het Family-groen verdwijnt wat meer naar de achtergrond. ‘De kleur blauw uit het bestaande logo, wit en een nieuwe kraftkleur vormen de belangrijkste basis en zorgen voor een frisse uitstraling.’
Krijtbord verdwijnt
Voor het ijsassortiment, dat volgens Van der Meer een belangrijk product is, zijn twee pasteltinten toegevoegd. ‘Het krijtbord verdwijnt uit de huisstijl. Dat was 5 jaar geleden bijzonder, maar zie je nu heel veel. Wij introduceren een nieuwe lijnstijl, die wat verfijnder is.’
Naast de aangepaste huisstijl is er ook een nieuwe pay-off: ‘enjoy, food & drinks’. ‘Dit benadrukt waar het bij Family om draait. Samen genieten op ieder moment van de dag.’
Family Breda
De nieuwe huisstijl is al te zien bij het recent geopende Family Breda Struyckenplein en wordt in 2022 verder uitgerold. In het eerste kwartaal van het nieuwe jaar wordt bovendien een vernieuwde website gelanceerd.