Na 37 locaties in Zuid-Holland, twee in Utrecht, twee in Zeeland en één in Noord-Holland zet de franchiseformule voet op Brabantse bodem. ‘Het is voor Verhage inderdaad nog onontdekt gebied’, laat marketingmanager Kevin ter Maten weten.
‘Focus lag altijd op regio Rotterdam’
‘We hebben een Rotterdamse oorsprong en daardoor altijd een focus gehad op die omgeving. Maar inmiddels zijn we ook actief in andere provincies. Recent hebben we Gorinchem geopend, we waren dus al op weg naar Noord-Brabant’, reageert hij met een knipoog.
Natascha en Vincent Moolenaar zijn al 16 jaar actief als franchisers van Verhage. Ze wonen in Klundert, maar exploiteren de locatie Rotterdam Zevenkamp. ‘Over de opvolging daar zijn de gesprekken gaande. Dat is zo goed als rond en moet dus lukken, voordat in december Breda Heksenwiel opent.’
Allround eetgelegenheid
De nieuwste Verhage-telg heeft een oppervlakte van ruim 300 vierkante meter - goed voor zo’n zeventig zitplaatsen - en een ruim opgezet terras met circa veertig stoelen. Ter Maten: ‘Die ruimte is ook nodig om ons 2.0-concept op de juiste wijze te kunnen presenteren. We spreken zelf over een allround eetgelegenheid, waar gasten de hele dag welkom zijn. Met op het menu naast het traditionele snackassortiment tosti’s, sandwiches en salades, bier en wijn, goede koffie met gebak en een volwaardige ijssalon met ijs van de nabijgelegen IJssalon van Breda.’
Deliveryconcept
De ondernemers gaan vanuit de Brabantse vestiging ook bezorgen. Verhage heeft na een succesvolle pilot besloten het deliveryconcept te gaan uitrollen. Of er meer locaties komen in de provincie? Ter Maten sluit het niet uit.
‘We willen jaarlijks twee tot drie vestigingen openen, dat kan ook daar. Met Verhage Foodservice bevoorraden we onze filialen vanuit Zwijndrecht helemaal zelf. Het is belangrijk dat nieuwe locaties logistiek zijn in te passen, en dan is Oost-Brabant wellicht wel wat ver.’