De eerste namen zijn bevestigd. Zo opent hamburgerspecialist Diego’s een bezorgkeuken, gaan de Two Hungry Bois en Bite Club Rotterdam van start en bouwt Maria Gomez van Kip Gallery een privé keuken.
Dromen waarmaken
Als horecaondernemer de ambitie om een zaak te openen in 2020 of 2021? Helaas ging dat voor vele niet op. De coronacrisis duurt zelfs nog langer dan we in eerste instantie dachten. The Kitchen Dojo wil ondernemers helpen tóch die start te maken of door te groeien. ‘The Dojo’ gelooft dat je veilig, flexibel en zonder groot startkapitaal kunt beginnen met het waarmaken van je dromen. Oprichter Junior Lugte: 'De doe-energie zit in de genen van de horecamens. Ik wil ondernemers een plek geven om die energie te kunnen ontpoppen.'
Shared dark kitchen
Dark (of ghost) kitchens zijn niet meer weg te denken uit het horecalandschap. In Nederland is het fenomeen bezig aan een opmars. Bij een dark kitchen is aan een tafeltje zitten geen optie, de keukens zijn volledig ingericht op maaltijdbezorging. The Kitchen Dojo is een shared dark kitchen: de leden delen alles. Van de huurprijs, keukenequipment en energielasten tot aan ervaringen, connecties en waardevolle lessen van het ondernemen.
The Kitchen Dojo
The Kitchen Dojo focust op het helpen van de (startende) horecaondernemer door het bieden van een onmisbare plek: de keuken. Om de kansen op succes te bevorderen betalen de leden geen borg. Zo kunnen leden van The Kitchen Dojo dat geld inzetten voor andere diensten.
Junior Lugte: 'Een dark kitchen is wat mij betreft het geheime wapen voor de groei of opstart van een merk. We maken het ondernemers zo makkelijk mogelijk om te doen wat ze leuk vinden. Het enige waar zij zich mee bezig moeten houden is het bereiden van de lekkerste gerechten.' Er is nog ruimte voor nieuwe ondernemers.