NH Hotel Group heeft de brasserie van NH Schiller half april overgedragen op het horecaviertal Chong Chu, Zing-Kyn Cheung, Sjo Baggen en Ezra Honing. In de Art Deco brasserie van viersterrenhotel NH Schiller, jarenlang bekend als het decor van de dagelijkse talkshow RTL Late Night, gaan zij een nieuw eet- en drinkconcept vestigen.
De vier ondernemers kijken uit naar het nieuwe avontuur in 'een verstopt stukje authentiek Amsterdam waar weinig mensen weet van hebben.’ De iconische locatie, een Rijksmonument, met haar kleurrijke geschiedenis is gebouwd in 1912 en ligt aan het Rembrandtplein. Hoe het design en de menukaart eruit gaan zien, is nog niet bekendgemaakt.
‘Een nieuw eet- en drinkconcept in het authentieke NH Schiller op het Rembrandtplein is een echte meerwaarde voor de buurt, toeristen én voor de internationale hotelgasten. NH Hotel Group is altijd op zoek naar samenwerkingen met sterke lokale partners, zoals deze met de succesvolle ondernemers achter de Foodhallen, om onze gasten een nog mooiere ervaring te bieden’, aldus Michel Knoester, F&B Director Northern Europe bij NH Hotel Group.
Ruim een eeuw horecahistorie
Brasserie Schiller bestaat al meer dan 100 jaar. Op 6 augustus 1913 opende de deuren van Hotel Cafe Schiller, vernoemd naar de familienaam van de oprichters Frits, Hein en Elsa Schiller. Zij namen het bedrijf over van hun vader George Schiller, die er in 1907 een café opende om het bier van brouwerij te verkopen. Zijn kinderen herbouwden dat café als Hotel Café Schiller.
In 2019 ging chefkok Ferry van Houten er kortstondig een avontuur aan. Hij huurde de ruimte van NH en opende er restaurant The Gaia. Na zes maanden sloot hij eind 2019 weer de deuren wegens tegenvallende gastenaantallen.
Gastronomie is één van de speerpunten van NH Hotel Group, zegt Knoester. ‘Naast de vele succesvolle restaurants binnen de hotelketen onder leiding van getalenteerde chefs, zoals Michelinsterrenchefs Chris Naylor van Restaurant Vermeer* en Randy Karman van Restaurant The White Room* en de samenwerking met Ter Marsch & Co in NH Collection Amsterdam Flower Market, is deze nieuwe samenwerking een perfecte toevoeging.’
Over NH Hotel Group
NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks. Bezoek onze newsroom voor persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie.