Geen voetbalplaatjes, maar stickers met daarop alle medewerkers van de Tilburgse cafetaria. Padding-Dierckx bedacht het, nadat het aantal onlinebestellingen door alle ontwikkelingen rondom het coronavirus ‘explosief toenam’ en ze nieuwe mensen moest aannemen. ‘Inmiddels zijn we met zijn negentienen.’
‘Als klanten komen afhalen of wij bezorgen de bestelling, dan is er alleen maar contact met medewerkers die door de mondkapjes nauwelijks herkenbaar zijn. Nu kunnen ze op de plaatjes zien wie er allemaal bij ons werken.’
Gratis friet
Iedere 5 euro is goed voor een plaatje. Wie alle negentien personeelsleden in een speciaal gemaakt boekje heeft zitten, krijgt gratis de twintigste sticker - dat is het logo - en een frietje met frikandel of kroket van de zaak. Ook het boek kost niets.
Padding-Dierckx liet driehonderd boeken maken en vijfhonderd plaatjes per medewerker. ‘Eigenlijk heb ik gezegd dat ik zou stoppen als die op zijn, maar het enthousiasme is zo groot dat ik er misschien wel meer moet laten maken. De foto’s hebben we zelf gemaakt, de rest is uitbesteed. Een investering van 1000 euro.’
Gratis publiciteit
Maar dat bedrag heeft haar binnen een week wel heel veel gratis publiciteit opgeleverd. Zo staat ze op de websites van Misset Horeca en het Brabants Dagblad en was er aandacht voor haar actie op Radio NL en Radio 538. ‘Ongelooflijk hoe het is opgepakt, al is dat niet waarvoor ik het heb gedaan. Deze zomer ben ik tien jaar eigenaar, ook daarom vond ik het leuk om iets extra’s te doen.’
De plaatjes worden van een grote stapel gepakt, het is dus goed mogelijk dat klanten inmiddels dubbele stickers hebben. Denkt ze al na over een ruilmiddag in de zaak. ‘Absoluut, maar dat zal door Covid nog even duren.’
Valentijnsdag
Bijkomend voordeel van het initiatief is dat de Valentijnfrikandel van Eetsalon van Iersel dit jaar al vroeg populair is. ‘Ik bezorg al enige jaren een ontbijt tijdens Valentijnsdag, maar wilde graag ook iets hebben voor de avond. Op sociale media zag ik toen de kerstboom van frikandellen en dat heb ik vertaald naar een XXL-frikandel die ik lever in de vorm van een hart.’
Ook alle coronaomstandigheden dragen bij aan de populariteit. ‘In het verleden verkocht ik het altijd als het cadeau voor je geliefden, maar dit jaar zet ik het ook neer als verrassing voor mensen die je dierbaar zijn. De kosten bedragen 3,95 euro. Daarvoor leveren we het hart op een schaaltje en de bezorging is gratis.’