‘McCafé speelt in op de veranderende wensen en behoeften van onze gasten. Het past binnen onze strategie ‘McDonald’s vernieuwt’. Uit de vele positieve reacties merken we dat McCafé zeer goed past bij McDonald’s’, zegt Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland.
‘Samen met onze franchisenemers hebben wij de afgelopen twee jaar geïnvesteerd in de verdere ontwikkeling en uitrol van McCafé en dat blijven wij doen. Ik ben er trots op dat we nu de mijlpaal van vijftig McCafés hebben bereikt. Onze ambitie is om eind van dit jaar ruim honderd restaurants met McCafé in Nederland te hebben. Daarmee wordt McDonald’s een steeds relevantere speler op de koffiemarkt buitenshuis’, aldus Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland.
Veertien koffievariaties
Bij McCafé kunnen gasten aan de koffiecounter kiezen uit veertien verschillende koffievariaties, waaronder espresso en latte macchiato met siroop naar keuze. Daarnaast zijn er macarons, donuts, cheesecake, muffins en vers afgebakken cookies en croissants te verkrijgen.
Medewerkers worden speciaal getraind om de verschillende koffievariaties op de juiste manier te kunnen serveren. Ook krijgen medewerkers de mogelijkheid om een aanvullende cursus bij een erkende Barista-school te volgen.
Duurzaamheid bij McCafé
Daarnaast speelt duurzaamheid een grote rol. De gebruikte koffiebonen hebben het Rainforest Alliance-keurmerk. Dit keurmerk garandeert dat bij de koffieproductie onder andere rekening is gehouden met de bescherming van het milieu en goede arbeidsomstandigheden voor de koffieboeren en hun gezinnen. Het overgebleven koffiedik gaat naar Koffie Recycling Nederland (KRN), om het te laten bewerken tot bio-pellets en briketten.