Carin Jagt van Foodmaster De Viersprong in Nieuw-Amsterdam zette vorig jaar freakshakes op de kaart in haar zaak én in Nederland. Ze heeft nu twee nieuwe creaties bedacht die op Facebook regelrechte hits zijn. Alweer.
Jagt keerde vorige week vol ideeën terug van een trendtour in Eindhoven, georganiseerd door FHC Formulebeheer. De tour ging onder meer langs Dunkin’ Donuts en Yoghurt Barn. Jagt zette haar enthousiasme en inspiratie om in twee nieuwe freakshakes: Boswandeling en Flügel.
Facebook ontploft
Nadat ze de nieuwe freakshakes op Facebook plaatste, stroomden de reacties binnen. Mensen zo ver weg als Maastricht en Alkmaar zeggen het hele land door te willen rijden naar Nieuw-Amsterdam om de nieuwe freakshakes te kunnen proberen. De post op Facebook heeft al meer dan 280.000 mensen bereikt, kreeg tot nu toe meer dan 6500 reacties, 1000 likes en is al bijna 630 keer gedeeld.
Jagt heeft ook al bezoek gehad van de marketeer van Boswandeling die er zelf ook online ruchtbaarheid aan wil geven en de creatie wellicht verder gaat ontwikkelen. Daarnaast kreeg ze nog een tip van FHC Formulebeheer. ‘Dat ik een mailtje moest sturen naar Hart van Nederland en RTL Boulevard. Die hadden de vorige keer namelijk ook aandacht besteed aan mijn freakshakes.’
Freakshake Boswandeling
De freakshake Boswandeling is gemaakt met bananenmilkshake waarin Boswandeling is vermengd. Dit is een tropisch drankje met de smaak van banaan en kokos. Voordat de shake in het glas gaat, giet Jagt eerst een groene bananentopping van Coolbreak aan de binnenkant van het glas zodat die mooi zichtbaar is. Dat is de techniek voor alle freakshakes die ze maakt. De freakshake Boswandeling wordt verder verfraaid met slagroom, Nutella, spekjes en spikkels.
Flügel
In de freakshake Flügel zit vanilleshake met Flügel, aardbeiensaus, slagroom en, net als bij alle freakshakes, verschillende zoete decoraties. Flügel is een rood drankje gemaakt van onder meer rode vodka en guarana en wordt vaak als shotje gedronken in kroegen en discotheken.
Flügel en Boswandeling zijn merken van het bedrijf Flügel Nederland, dat naast deze twee dranken ook Fireman en Rocketshot in het portfolio heeft.
Op de foto
De nieuwe freakshakes staan sinds twee dagen op de kaart bij Foodmaster De Viersprong en zijn in totaal zo’n dertig keer besteld. ‘Gisteravond tien achter elkaar’, vertelt de altijd enthousiaste Jagt. ‘Ze gaan ermee buiten zitten en zetten ‘m op de foto.’
Uitbundig
Freakshakes zijn al langer bekend in het buitenland en in beperkte mate ook in Nederland. Dit zijn zeer uitbundige, kleurrijke en royale versies van de normale shake en worden geserveerd in een glas met een flinke toef slagroom en soms zelfs een donut. Carin Jagt was één van de eerste die er vorig jaar echt mee aan de slag ging en daarmee veel aandacht trok van liefhebbers uit het hele land en verschillende media.