Na de overname van drie Sugo-vestigingen vorige maand, opent de keten eind november de vierde winkel in het centrum van Eindhoven. De zaak is het eerste filiaal van Sugo ‘nieuwe stijl’, ontworpen door ontwerpbureau 40degrees.nl. De vestiging krijgt een unieke stamtafel beschilderd door de lokale kunstenaar Niels Bakkerus.
In het zicht van gasten
De counter is beter uitgedacht waardoor de consument goed zicht heeft op de pizzabereiding, dat vanaf nu gebeurt in het zicht van de gasten. Daarnaast wordt het assortiment van voorgerechten, zoals salades en desserts uitgebreid. Alle gerechten kunnen in de winkel worden gegeten of worden meegenomen.
Overname Sugo Pizza
In oktober 2018 namen horecaondernemers Herman Hell, eigenaar van Hell’s Kitchen Horeca Groep, en Hugo Kruijssen drie vestigingen van Sugo Pizza over. De keten staat bekend om gezonde en vierkante pizza’s, gebaseerd op streetfood in Rome: de pizza al taglio. Om de smaak van de pizza’s te beheersen en van een constante kwaliteit te voorzien, rijst het deeg tot 72 uur. Er worden geen geur- en smaakstoffen aan het deeg toegevoegd.
Duurzaamheid
Ook streeft Sugo Pizza duurzaamheid in de keten na. Er wordt gewerkt met verse, biologische ingrediënten. Het meel, de vleeswaren en kazen zijn afkomstig van familiebedrijven in Italië. De koffie, thee, wijnen en sappen zijn ook biologisch en zo veel mogelijk fair trade. Het verpakkingsmateriaal is gemaakt van gerecycled karton.