Het nettoverlies van het moederbedrijf van Thuisbezorgd kwam uit op 14 miljoen euro, tegenover 42 miljoen een jaar eerder. Het bedrijf gaf weliswaar meer uit aan marketing, maar die kosten liepen lang niet zo snel op als de totale omzet. Die steeg namelijk met 44 procent tot 240 miljoen euro, exclusief de activiteiten in Israël.
De verbeterde efficiëntie van de marketing woog op tegen hogere uitgaven aan bezorgdienst Scoober. Takeaway sloeg vorig jaar tevens een grote slag met de overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero. Het bedrijf doet geen voorspelling voor het lopende jaar vanwege de afronding van die overname.
38 procent meer bestellingen
Eerder liet Takeaway al weten dat het totale aantal bestellingen in 2018 via de bestelsites in verschillende landen is uitgekomen op 93,9 miljoen, een stijging van 38 procent in vergelijking met 2017. Het bedrijf werkt nog steeds aan het opkrikken van het aantal bestellingen in bestaande markten.
Focus op bedrijfslunch
In Nederland ligt de uitdaging vooral op het zakelijke vlak. Ceo Jitse Groen wil Nederlanders meer aan de uitgebreide bedrijfslunch krijgen, in plaats van de volgens hem gebruikelijke boterham met kaas. In andere landen wordt tussen de middag al uitgebreider gegeten. De ondernemer maakt zich niet druk om de afzwakkende groei van de Europese economie. Dat heeft geen impact op de groei van het bedrijf, aldus Groen.