Met de technologie krijgen consumenten bij McDonald’s in de Verenigde Staten meer gepersonaliseerde menu-opties te zien op digitale schermen, die ook bijproducten tonen gebaseerd op die bestelling. Ook het weer speelt een rol in de selectie van items op het scherm.
Miljoeneninvestering
De Amerikaanse hamburgerketen neemt volgens persbureau Reuters voor 300 miljoen dollar het Israëlische Dynamic Yield over, dat gespecialiseerd is in dit soort toepassingen van kunstmatige intelligentie. De keten is in 2018 al begonnen met het testen van de technologie in een aantal Amerikaanse vestigingen. De technologie moet dit jaar in de Verenigde Staten in gebruik worden genomen.
Meer bijverkoop
Wat consumenten te zien krijgen, hangt dan onder meer af van het weer, de tijd, hoe druk het is in het restaurant en wat op dat moment de populaire items zijn. Ook de bijverkoop wordt gestimuleerd; klanten krijgen opties te zien gebaseerd op wat ze op dat moment al geselecteerd hebben. McDonald’s wil deze technologie ook implementeren in de bestelzuilen in de restaurants en in de mobiele app.
Na de Verenigde Staten zijn andere belangrijke markten aan de beurt. Of Nederlandse drive-in’s ook dynamische menukaarten krijgen, is onduidelijk.