De vergelijkbare omzet van Starbucks steeg met 6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Er ging zo’n 6,8 miljard dollar (6,1 miljard euro) aan opbrengsten in de boeken. Hiermee presteerde het bedrijf beter dan analisten hadden voorzien.
Hogere prijzen
De koffieketen deed vooral goede zaken in de Verenigde Staten en China. De keten wist niet alleen meer klanten naar haar filialen te trekken; ook hogere prijzen zorgden voor hogere omzetten. Starbucks opent ook nog steeds veel nieuwe filialen, al heeft het bedrijf zijn plannen voor uitbreiding in Europa, het Midden-Oosten en Afrika voor 2019 afgezwakt.
61 procent meer winst voor Starbucks
Onder de streep bleef uiteindelijk 61 procent meer winst over: bijna 1,4 miljard dollar. De sterke prestaties zijn voor het bedrijf reden om de prognose voor de aangepaste winst per aandeel in het lopende boekjaar te verhogen. Starbucks rekent nu op 2,80 tot 2,82 dollar, waar eerst werd uitgegaan van een bedrag tussen de 2,75 en 2,79 dollar.