McDonald's investeert nog meer in kunstmatige intelligentie

McDonald's investeert nog meer in kunstmatige intelligentie
McDonald's drive-thru in Hoofddorp.

Consumenten van McDonald's praten in de toekomst niet meer met een persoon in de drive-thru, maar met een computer. Met de aankoop van een tweede techbedrijf in korte tijd, investeert de Amerikaanse keten nog meer in kunstmatige intelligentie.

McDonald’s heeft Apprente gekocht, een bedrijf in Californië dat is gespecialiseerd in complexe gesprekstechnologie. De keten heeft de toepassing al getest in een aantal locaties in de Verenigde Staten.

Sneller en simpeler

Met het verder automatiseren van de drive-thru, zegt McDonald’s dat het bestelproces sneller, simpeler en nauwkeuriger wordt, en dat zowel medewerkers als consumenten er meer plezier aan zullen beleven.

Bestelkiosken

De technologie kan later ook worden toegevoegd worden aan mobiel bestellen en bestelkiosken. Het team van Apprente wordt onderdeel van een nieuwe divisie van McDonald’s: McD Tech Labs, samen met onder meer ingenieurs en wetenschappers.

Gepersonaliseerde menu’s

Eerder dit jaar kocht McDonald’s ook al Dynamic Yield. Met de toepassingen van dit techbedrijf krijgen consumenten meer gepersonaliseerde menu-opties te zien op de schermen, waarbij ook bijproducten worden getoond gebaseerd op een bepaalde bestelling. Wat consumenten te zien krijgen, hangt dan onder meer af van het weer, de tijd, hoe druk het is in het restaurant en wat op dat moment de populaire items zijn.


Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.