Albert Heijn zet volgende stap in foodservice

Albert Heijn zet volgende stap in foodservice

Supermarkten begeven zich steeds meer op het terrein van de horeca. Albert Heijn zet daarin nu de volgende stappen, met AH Café en AH Keuken.

Dat meldt vakblad Distrifood. Albert Heijn richt zich met AH Café en AH Keuken vooral op convenience: snel en gemakkelijk. De maaltijden bij AH Keuken kunnen ter plekke worden gegeten of meegenomen naar huis. In AH Café kunnen gasten terecht voor koffie van de eigen Perla bonen, verse sappen en belegde broodjes. In AH Keuken worden elke dag verse maaltijden, salades en pizza’s bereid.

Nieuwe vormen

AH Café en AH Keuken zijn de nieuwe vormen van bestaande concepten. Eerder al lanceerde Albert Heijn Bakery café en Deli Kitchen. In juli dit jaar werden die omgedoopt naar Allerhande Café en Allerhande Keuken. Nu kiest Albert Heijn ervoor om de naam Allerhande te vervangen voor de initialen waaronder de supermarktketen bekend is.

Inspelen op trends

‘Foodservice is een belangrijk onderdeel in de strategie van Albert Heijn’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh over de verandering tegen Distrifood. ‘We zijn met verschillende activiteiten bezig op dit gebied en willen kijken hoe we nog beter kunnen inspelen op de trends en de behoefte van onze klanten. Dit betekent onder andere dat we de Bakery Café’s en Deli Kitchens in eigen beheer nemen. We hebben de afgelopen periode een mooie samenwerking gehad met Bakerstreet (foodservicebedrijf, red.). Die eindigt in deze vorm per 1 december. De Bakery Café’s en Deli Kitchen worden straks AH Keuken en AH Café.’

Lancering in acht winkels

De nieuwe concepten worden op 2 december gelanceerd en zijn te vinden in AH-winkels in Amsterdam (4), Alkmaar, Delft, Den Haag, Ede, Eindhoven, Rotterdam en Tilburg.


Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.