Horeca Crowdfunding Nederland (HCN) versterkt de aandeelhouders binnen BookDinners. De gezamenlijke visie op het gebied van het duurzaam ondersteunen van ondernemers in groei, heeft geleid tot een formalisering van de samenwerking op lange termijn. Dit is sinds 1 oktober officieel.
HCN heeft net als BookDinners veel contacten met horecaondernemers, van begeleiding op financiering, tot concept inhoudelijke afstemming.
HCN zal zorgen voor een groei in netwerk en kennis bij BookDinners. In de afgelopen jaren zijn er bijna 150 horecaprojecten gefinancierd, zoals bijvoorbeeld franchisevestigingen van La Cubanita, BIG Horeca van René Bogaart en diverse Wok to GO’s.
Paul Wiertz van BookDinners: ‘In de groei van BookDinners zijn we altijd op zoek naar partners om een versnelling te brengen in bereik, netwerk en kennis. We kennen HCN al langer als stabiele en innovatieve partij en zijn blij dat we met hen en met de bestaande aandeelhouders de verdere groei van BookDinners mogen inzetten!’
BookDinnersis opgericht door en voor ondernemers uit de horeca. De ondernemers achter HCN zijn ook uit dit hout gesneden. Zij voegen zich bij de bestaande aandeelhouders, te weten: Koninklijke Horeca Nederland, Centrum voor Platform Innovatie en de ondernemers aangesloten bij de Samenwerkende Horeca Ketens, waaronder Meijer Beheer, Debuut Horeca, Brothers Horeca Groep, The Harbour Clubs, De Beren Groep, Grote Markt Groep en La Cubanita.
Keimpe Tuinenga, mede-oprichter HCN: ‘Vanuit de lange termijnvisie voor ondernemers die we nastreven bij HCN, zien we een grote match met BookDinners. Waar wij vaak vanuit financiën en concept redeneren, is het ook van belang om dit online goed tot uiting te brengen. Daarnaast biedt het netwerk van BookDinners voor ons veel potentie om ondernemers over de diverse mogelijkheden van financiering te informeren’.
Online marketing
Recent startte Bookdinners met een actie om restaurants te helpen met hun online marketing. Wiertz: 'We hebben al circa 100 marketing scans uitgevoerd onder allerlei restaurants. Hier komt een 6.9 uit als cijfer voor restaurants voor hun online marketing. veel zaken zien door de bomen het bos niet meer en missen veel kansen. Ook worden onnodige kosten gemaakt. Deze kunnen worden verlaagd met behoud van de omzet. Of zelfs met omzetgroei.’
Wiertz ziet veel ruimte voor verbetering bij de restaurants. ‘We geven dan ook concreet advies aan ondernemers. De scan geeft ondernemers een duidelijk beeld waar ze staan – de status – en geeft praktische verbeterpunten. We willen zo als Bookdinners bijdragen aan het verbeteren van de kennis en de online mogelijkheden van restaurants.'