De onderscheidende factor waardoor de verhuurder EHP Erste Hanseatische Projektmanagement GmbH en projectontwikkelaar Matzen Immobilien GmbH & Co. KG hebben gekozen voor NH Hotel Group, was het allesomvattende voorstel van de hotelketen voor nhow Hamburg, met plannen die naadloos aansluiten bij de creatieve scene in het Schanzenviertel in de wijk St. Pauli.
Het hotel op de midden in de stad gelegen bunker, zal vijf verdiepingen tellen en worden gebouwd in de vorm van een piramide waarin de hotelkamers worden gehuisvest. Een van de meest opvallende kenmerken van het project zijn de plannen voor de groenstructuur, in het bijzonder de spectaculaire daktuin, die in Duitsland naar alle waarschijnlijkheid enig in zijn soort zal zijn. nhow Hamburg gaat een fantastisch panorama bieden, met uitzicht op de Elbphilharmonie in de stad en een slingerend, lommerrijk wandelpad rondom de bunker.
Aankomende nhow-openingen
NH Hotel Group blijft zich strategisch focussen op het nhow-concept, zoals blijkt uit de zeven nieuwe vestigingen die in de planning staan voor Rome, Amsterdam, Brussel, Frankfurt, Santiago de Chile, Lima en Hamburg en die de komende drie jaar allemaal hun eerste gasten welkom zullen heten. De groep heeft al nhow-hotels geopend in Milaan, Rotterdam, Berlijn en Marseille. De eerstvolgende opening is die van het nhow-hotel in Londen, gepland voor januari 2020.
nhow is het lifestyle-merk van NH Hotel Group. Alle nhow-hotels hebben hun eigen karakter, geïnspireerd door de omgeving waarin zij liggen. NH Hotel Group streeft ernaar nieuw territorium te verkennen met haar nhow-hotels, die een combinatie zijn hedendaagse van architectuur, stedelijke trends en ontwerpen van beroemde namen zoals Matteo Thun (nhow Milan), OMA founded by Rem Koolhaas (nhow Rotterdam/nhow Amsterdam RAI), Karim Rashid (nhow Berlin) en Teresa Sapey (nhow Marseille) en stedelijke trends.
Bij het bedenken van het ontwerpconcept voor elk nieuw nhow-hotel werkt NH Hotel Group samen met Enrique Tellechea, oprichter van het merkadviesbureau The Null, dat top-down werkt aan de ontwikkeling van het nhow-merk. Niets staat van tevoren vast in een nhow-hotel. Alles is onverwacht, iconisch, inspirerend en verrassend, van de lobby's, kamers en gangen tot de restaurants, gangen, vergaderzalen en creatieve ruimtes.
Over de St. Pauli Bunker
De bunker aan de Feldstraße werd in 1942 in slechts driehonderd dagen gebouwd, waarbij ook gedwongen arbeid werd ingezet. Aanvankelijk was de bunker in de eerste plaats bestemd voor de opstelling van luchtafweergeschut. Daarnaast was de St. Pauli Bunker ook een propagandaproject van het naziregime. Tijdens de Tweede Wereldoorlog bood het luchtafweergeschut tienduizenden Hamburgers bescherming tegen geallieerde luchtaanvallen. Inmiddels is de St. Pauli Bunker al lange tijd de thuisbasis van bedrijven uit de media-, cultuur- en creatieve sector, en dat zal ook nadat het hotel op het dak is gebouwd het geval zijn.