Restaurantketen 't Zusje gaat haar 1200 medewerkers zelf trainen

Restaurantketen 't Zusje gaat haar 1200 medewerkers zelf trainen

Tapasketen't Zusje gaat haar medewerkers zelf opleiden en trainen. De franchise- organisatie heeft een eigen trainingsprogramma ontwikkeld: Zusje Academy. Er werken nu zo'n 1200 mensen bij de ruim 20 vestigingen van 't Zusje.

Restaurantketen ‘t Zusje – waar je avondvullend tapas kunt eten voor een vaste prijs – heeft al  22 vestigingen in Nederland en dat worden er in ieder geval 27. Voor 2019 staan nieuw zaken op de rol, onder meer in Rotterdam, Ede  en Woerden. Er werken in totaal 1200 mensen die vanaf midden februari gebruik gaan maken van de Zusje Academy.

Het opleidingsprogramma heeft Zusje-eigenaar Peter Smits samen ontwikkeld met Yellowstone Horeca Academy. Smits: ‘De Zusje Academy, zoals het programma heet, wordt tegelijk met een nieuwe medewerkers-app gelanceerd en heeft als doel de gastvrijheid, kennis en beleving bij ’t Zusje naar een uitzonderlijk niveau te tillen.’

Vijftig online trainingen

Aan de hand van ruim vijftig online-trainingen, die gezamenlijk maar liefst 260 horeca tips en 740 horeca tricks bevatten, worden de twaalfhonderd Zusje-medewerkers nog intensiever en beter opgeleid. ‘De trainingen zijn helemaal van nu: online, snel, kort en krachtig’, aldus Thijs van Helvoort, Operationeel Manager bij ’t Zusje.

Hij vervolgt: ‘Het op-maat-gemaakte programma richt zich niet alleen op gastvrijheid, kennis en beleving, maar ook op de service, de sfeer en de magie rond ’t Zusje.’

> Meer over 't Zusje


Bekijk deze collectie

Medewerker in dienst

Verschillende aspecten spelen een rol als het gaat om medewerkers die aan het werk zijn. In deze collectie staan tips & tricks voor horecaondernemers als het gaat om het behouden en opleiden van medewerkers, samenwerken, inroosteren en ziekte. Ook delen ondernemers hun praktijkvoorbeelden.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.