Medewerkers van Foodora Nederland zijn op de hoogte gesteld van het besluit. Vrijdag 17 augustus wordt het personeel verder ingelicht. De vakbonden zijn ook geïnformeerd. Foodora bezorgde onder meer in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Haarlem, Leiden en Eindhoven.
Het bedrijf maakte pas begin augustus bekend op zoek te zijn naar een koper voor de Nederlandse activiteiten. In totaal is Foodora drie jaar op de Nederlandse markt actief geweest. Het bedrijf wil ook stoppen in Italië, Frankrijk en Australië. Voor de Europese activiteiten wordt nog wel een koper gezocht.
Concurrentie te groot
De Nederlandse tak van de maaltijdbezorger heeft te kampen met felle concurrentie van Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl. Topman Jitse Groen van Takeway.com had onlangs gezegd te kijken naar een mogelijke overname van Foodora-Nederland.
Delivery Hero wil ook de activiteiten in Australië, Frankrijk en Italië verkopen. Het bedrijf wil zich richten op markten waar het wel een leidende positie heeft.
De Startup bezorgservice is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en was sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. In het voorjaar van 2016 begon de dienst met het bezorgen van gerechten van tweesterrenchef Moshik Roth in Amsterdam.
Delivery Hero gaat flink investeren
Delivery Hero presenteerde begin augustus haar halfjaarcijfers. Daarbij maakte het bedrijf bekend de nodige miljoenen te willen investeren in groei en gooide zijn winstdoelstellingen voor dit jaar en volgend jaar overboord. Dat betekent dat zwarte cijfers voor de Duitse onderneming nog even op zich zullen laten wachten. Delivery Hero sprak eerder de verwachtingen uit in het laatste kwartaal van 2018 winst te zullen maken. Verder werd voor 2019 gerekend op een positief bedrijfsresultaat.
In eerste instantie investeren de Duitsers 80 miljoen euro om te profiteren van de aanhoudende groei in de markt voor maaltijdbezorging. De investering volgend jaar ligt op eenzelfde niveau.
Groei in omzet en aantal orders Foodora
Het aantal orders van Delivery Hero steeg in de eerste jaarhelft met bijna 46 procent. De omzet viel daarbij 48 procent hoger uit op 357 miljoen euro.