Michiel van der Eerde ‘Masterchef’ en eigenaar van Baut geeft antwoord op de vraag: hoe ondernemers data in de horeca slim kunnen inzetten. Dit doet ook Wim Ballieu van Balls & Glory. Ook GaultMillau en hotelconcept Zoku van Hans Meyer laten hun licht schijnen over het efficiënt gebruik van data in de horeca. Het programma wordt nog verder aangevuld, zo laat Lightspeed weten.
Lightspeed is leverancier van pos-materiaal voor de horeca. Tijdens het event op 25 juni 2018 in Antwerpen komen trends in de horecatechnologie aan bod. Daarnaast is het programma gevuld met praktische sessies en inspirerende sprekers uit de horeca.
‘Voor een toekomstbestendige strategie van de horeca is het belangrijk dat de branche verder kijkt dan enkel de traditionele waarden en gastvrijheid. Met het inzetten van data kunnen ondernemers zorgen voor een meer gestroomlijnde ervaring voor gasten. De efficiëntie verhogen en de workflow verbeteren', stelt Lightspeed.
‘In veel andere branches worden data al volop ingezet om diensten en producten te verbeteren. Horecaondernemers hebben wel veel interesse in het gebruik van data; 98 procent van de Lightspeed-klanten geeft dit aan. Bezoekers van het event leren volgens de organisator snel stappen te zetten om data ook daadwerkelijk te gaan gebruiken in hun zaak.
Data in de horeca
In Nederland is maar liefst 88,5 procent van de ondernemers het eens met de stelling dat data het succes zijn voor het reilen en zeilen van een onderneming. ‘Ondanks het feit dat ondernemers wel het belang inzien van het gebruik van data, zien we dat veel van hen toch nog worstelen met de praktische kant,’ aldus Dax Dasilva, ceo van Lightspeed.
‘Waar begin je? Welke tools heb je nodig en hoe zorg je dat je data ook daadwerkelijk kunt gebruiken voor het verbeteren van dienstverlening.’
Data Meets Hospitality vindt plaats op 25 juni in Bocadero, Antwerpen, Rijnkanaal 150. Op het event zijn foodtrucks aanwezig met hapjes en drankjes. Ook is er een borrel bij zonsondergang. De voertalen zijn Nederlands en Vlaams.