Bavaria betreedt Spaanse horeca via bierbrouwer Moritz

Bavaria betreedt Spaanse horeca via bierbrouwer Moritz

Bavaria gaat samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje. Bavaria gaat haar pilsener, La Trappe en Bavaria 0.0 op de Spaanse markt introduceren.

Met de strategische samenwerking krijgt Bavaria toegang tot de Spaanse markt. Via het distributiekanaal van de Barcelonese brouwer gaan La Trappe, Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original naar de horeca in het Zuid-Europese land. Moritz introduceert op haar beurt twee bieren uit haar portfolio in Nederland. Moritz pils (5,4%) en Moritz Epidor (donkerkleurig speciaalbier, 7,8%).

Nederlandse horeca met 'mediterraan tintje'

Harm-Jan van Pelt, directeur Europa bij de Brabantse brouwer is content met de samenwerking. 'Moritz heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Ze laten dit ook zien door hun aanwezigheid op events en horecagelegenheden waar creativiteit centraal staan. Wij gaan die Moritz-Bavaria2beleving naar Nederland brengen. We richten ons daarmee op horeca 'met een mediterraans tintje'. Uiteraard zijn we ook blij met de distributiemogelijkheden in Spanje om onze bieren daar verder op de kaart te zetten.'

Bavaria: groeien door internationale samenwerking

Bavaria is recent samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen. Zo wil het de aanwezigheid in diverse markten versterken en het portfolio te verbreden. Dit deed het onder meer door de acquisitie van Palm,  de samenwerkingen met Molson Coors en de overname van Latis. Het is voor de Lieshoutse brouwer de manier om stappen te blijven zetten in haar verkoop en distributie-opties over de grens.

Lees ook: Bavaria neemt Palm flink onder handen

Moritz: Barcelona sinds 1856

Moritz is opgericht in Barcelona in 1856 door brouwmeester Louis Moritz. Het is daarmee het oudste biermerk van Spanje. Er werken ruim driehonderd mensen in de ‘Fábrica Moritz’. Gesitueerd in het hart van de stad. Evenals Bavaria is Moritz is een familiebedrijf. Het wordt tegenwoordig geleid wordt door de zesde generatie. Moritz is in 22 landen verkrijgbaar en de afgelopen drie jaar is de brouwerij met 25 procent gegroeid. De in 2007 opgerichte microbrouwerij, met twee restaurants, een bakkerij en een concept store, ontvangt jaarlijks 500.000 bezoekers.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.