Met de lancering van de actie hoopt Heineken in de supermarkten meer pils te verkopen buiten de reguliere prijsacties om en daarnaast wil het de samenwerking met de lokale horeca, en de populariteit van die cafés, bevorderen. Geert Minnart, directeur horeca Heineken Nederland: 'We zetten met Heineken Biertegoed de volgende stap in de service die wij bieden aan horeca-ondernemers en bouwen een brug voor klanten tussen retail en horeca. Hiermee helpen we bareigenaren en horecaondernemers door klanten naar hun bar te trekken. Ondernemers kunnen tegelijkertijd via hun eigen pagina in de app direct met consumenten communiceren, door bijvoorbeeld te laten weten dat er live voetbalwedstrijden worden uitgezonden of dat er op vrijdagavond een event is.'
Ruim 2000 cafés
Consument van supermarkten kunnen de code op de verpakking via de Biertegoed-app activeren en met het saldo op de app naar één van de meer dan 2000 deelnemende cafés te gaan. Heineken Biertegoed wordt vanaf nu verkocht bij het 24x30 cl krat. Binnenkort zullen ook de belangrijkste verpakkingen van Heineken (6-pack 33/50cl blik en 6/12-pack 25cl mono) worden voorzien van Heineken Biertegoed codes. De hoogte van het Biertegoed is afhankelijk van het soort verpakking. Na aankoop voer je de code van de verpakking in op de Heineken Biertegoed app en de app onthoudt direct hoeveel tegoed je hebt. Consumenten kunnen per dag maximaal twee biertjes per persoon bestellen via de Biertegoed app. De Heineken Biertegoed app is gratis verkrijgbaar in iTunes en Google Play, in de app staat een overzicht van de horecalocaties waar Heineken Biertegoed verzilverd kan worden.