De eerste die opent is München (252 kamers), nog in maart. In juni en oktober volgen dan Eschborn (ook Duitsland, 176 kamers) en Berlijn (210 kamers), in november opent Oslo (276 kamers) en in december sluit Aberdeen (200 kamers) de rij.
Ook openen in de VS nog twee Moxy’s, in Tempe en New Orleans. De ambitie blijft staan om binnen tien jaar 150 hotels wereldwijd te hebben.
Tweede fase
‘We staan op een spannend en belangrijk punt voor Moxy’, zegt Amy McPherson, president en managing director voor Europa bij Marriott International. ‘Met de uitrol gaat het merk in Europa een tweede fase in, na de succesvolle introductie in 2014.’
De vijf hotels worden gerealiseerd in samenwerking met partners Vastint Hospitality als vastgoedontwikkelaar en -eigenaar en Nordic Hospitality als franchisenemer.
Millennials
Moxy is sterk gericht op Millennials. Kenmerk van deze doelgroep is dat ze zelf verregaande controle over hun verblijf willen, en het adagium hanteren ‘de beste service is self-service’.
Daarom een 24 uurs grab&go kiosk, een lift met selfie-functie en de smartphone als kamersleutel.