De prijs voor een Radler bleef gelijk aan vorig jaar met gemiddeld € 3,21. Op alcoholisch gebied zijn daarnaast cocktails, zoals Gin/Tonic, Hugo en de Aperol Spritz populair. Ook de speciaalbieren doen het goed momenteel. Elke zichzelf respecterende stad heeft één of meerdere 'eigen' bieren. Een andere trend zijn drankjes zonder alcohol. 93% van de onderzochte terrassen verkoopt dit jaar 0.0 bieren op het terras, vorig jaar lag dit percentage op 32%.
Limonade
Veel horecabedrijven proberen drankjes te serveren die je thuis niet zo kunt krijgen. Zo biedt het merk Fever-Tree bijvoorbeeld verschillende soorten tonics. De ouderwetse limonade doet zijn herintrede in de horeca, in allerlei aparte smaken. Pinkyrose biedt bijvoorbeeld een 'Dark Caramel Sea Salt' smaak en Agroposta levert kleine verpakkingen in diverse 'volwassen' limonade smaken. Maar ook grote kannen met water gecombineerd met fruit en kruiden zien we steeds vaker. Voor volgend jaar verwachten wij dranken als vermouth en Tinto de Verano te zien op het terras. Tinto de Verano is een mix van rode wijn aangelengd met bruiswater of bitter lemon, ijsblokjes en een schijfje citroen. Het is de simpele versie van een sangria en is daarnaast lichter, ideaal voor de warme zomerdagen.