Tijdens het Cafetaria Top 100 Event in oktober worden twaalf nieuwe prijzen uitgereikt. Per provincie wordt het hoogst genoteerde bedrijf tot provinciewinnaar uitgeroepen. Ze komen in de plaats van de drie regiowinnaars (Noord, Midden en Zuid) die voorgaande edities een plek op het podium kregen.
Profiteren van publiciteit
Het instellen van provinciewinnaars betekent dat meer bedrijven publicitair hun voordeel kunnen doen met hun plaats in de ranglijst van de Cafeteria Top 100. Ze zijn immers de beste van hún provincie. 'Iedereen die in de Top 100 staat is een winnaar en moet daar publicitair mee kunnen scoren, dat is immers een van de doelstellingen van de ranglijst', zegt Snackkoeriers hoofdredacteur Martine Zuil, 'maar we geven deze twaalf bedrijven een extra handvat om hun positie in de Top 100 regionaal uit te buiten.' Het aanwijzen van provinciewinnaars vormt zo tevens een extra stimulans voor bedrijven om zich in te schrijven.
Extra spanning
Het uitroepen van provinciewinnaars levert straks bovendien extra spannende momenten op tijdens het Top 100 Event. De overall-winnaar van de Top 100 is voortaan een van de twaalf provinciewinnaars in plaats van één van de drie regiowinnaars. 'Zo blijft het tot het eind spannender wie er met de hoofdprijs vandoor gaat.', aldus Zuil.