Dat meldt eigenaar Jan-Henk Bouman van Admium, samen met Bikkelhart het brein van de campagne én maker van onder andere de websites www.cafetop100.nl en www.uitetenweb.nl.
Direct na het bekend worden dat De Pastinaeck de finale haalde, bedachten de Amersfoorste bedrijven Admium en Bikkelhart een campagne. Via www.toptentamersfoort.nl en www.de-pastinaeck.hyves.nl kon vijf dagen lang tot kort voor de bekendmaking van de uitslag door consumenten worden gestemd.
Gadget
De website www.toptentamersfoort.nl noteerde in vijf dagen tijd bijna vijfduizend unieke bezoekers. De speciale banner met oproep te stemmen op De Pastinaeck werd via Google ruim 1,7 miljoen keer getoond. Ruim vier duizend keer werd er op de banner met link naar Toptentamersfoort.nl geklikt.
De speciale Hyves-pagina leverde in vijf dagen 940 spotleden op. De speciale aangemaakte gadget werd 85.000 keer opgevraagd.
De Pastinaeck kreeg uiteindelijk 58 procent van de stemmen. Daarmee mogen de ondernemers Lie en Rianne schuldenvrij hun opgestarte restaurant voortzetten.