Turkenburg gaat rekenen en komt tot de conclusie dat het anders kan. Samen met een aantal lokale ondernemers die willen investeren, zet hij Chow op. Chow is een bezorgplatform dat opereert in Apeldoorn. Restaurants betalen per bestelling 6,5 procent commissie. 1 procent van het bestelbedrag gaat naar de Voedselbank.
Brasserie Wijnbar Martins tipt de redactie over het nieuwe platform in zijn stad Apeldoorn. ‘Lokale betrokkenheid, overzichtelijk dashboard en een acceptabele provisie waarvan 1 procent naar de Voedselbank gaat. Dit maakt dat wij als aangesloten bedrijven enthousiast zijn, maar ook de klanten zijn dat.’ De betalingen verlopen via iDeal, bezorgen doen de restaurants zelf. Er is echter ook al een samenwerking aangegaan met fietskoeriers. Naast Martins heeft ook Sizzles at the park zich aangesloten net als de lokale Family, de Snackpoint en de New York Pizza. Ook MijkCuisine, Nett, Puik en cafés bezorgen via Chow.
Chow Apeldoorn
Chow – lekker hapje - is half november live gegaan. Tijs Turkenburg wil de wereld van online eten bestellen eerlijker en leuker maken met Chow. Als het platform in Apeldoorn goed staat, wil de jonge ondernemer uitbreiden naar steden als Zutphen en Deventer.
Tijs Turkenburg zegt over het ontstaan van Chow: ‘Toen ik nog gebruik maakte van de bekende kanalen zoals Thuisbezorgd, Deliveroo of Uber Eats vroeg de dönerzaak of we rechtstreeks wilden bestellen, omdat hij veel commissie moest afdragen. Dat zette me aan het denken. Waarom zou je zo'n bezorgplatform niet kunnen realiseren met minder kosten voor de aangesloten ondernemers en met een breed aanbod?’
Hij legde zijn ideeën voor aan enkele Apeldoornse ondernemers. Die raakten al snel enthousiast en besloten te investeren in Chow en er werd software en apps ontwikkeld.