In een gearrangeerde persconferentie – inclusief gebarentolk - laten directieleden van Bonheur Tim Wijdemans en Nicky Foesenek weten dat Bonheur blijft ondernemen en op een creatieve manier kijkt naar wat wél kan. En alles volgens de richtlijnen van het RIVM.
De lancering wekt tot nu toe alleen sympathie op. 'Bij gasten, relaties maar ook bij mensen die we niet kennen. Het is absoluut niet onze bedoeling om de draak te steken met de maatregelen. En het is zeker niet gedaan met een satirische inslag. Wij proberen te denken in mogelijkheden. Afgelopen zomer hebben we diverse concepten gelanceerd, zoals een picknick op het voetbalveld van Willem II, nu zijn het er vijf in één keer,' zegt Tim Wijdemans.
De ondernemers lanceren de routekaart als overzicht 'met mogelijkheden om te genieten tijdens de periode van strenge coronamaatregelen. Bestuurders van Bonheur kunnen besluiten creatievere maatregelen door te voeren.'
Gepersonaliseerde drive thru
'Iedereen in de horeca zal het herkennen: het is continu bijsturen, aanpassen en weer door. Al sinds maart. Je wordt gedwongen om heel creatief en flexibel te zijn.' Naast positieve reacties krijgt Bonheur door de routekaart ook daadwerkelijk meer bestellingen binnen. 'De soepen worden veel door bedrijven besteld. Voor de gepersonaliseerde drive thru hebben ook al vijf bedrijven getekend. We kunnen dan de signing voorzien van bedrijfslogo's, de directeur of eigenaar kan eventueel een rol krijgen bij de afhaal enzovoort.'
Persconferentie Bonheur
De directieleden stippen vanachter hun desk het belang aan van sociale contacten. ‘Wij bedenken weer nieuwe creatieve concepten om samen deze tijd door te komen.’
Afgelopen zomer hield Bonheur al een picknick op het veld van Voetbalclub Willem II, leverden ze 1700 paasontbijtjes, kwam Broodje Jantje bij mensen thuis en werd Hotel Mama gelanceerd.
‘Het is een zware tijd voor ons allemaal. Maar met onze routekaart kun je in deze tweede lockdown toch binding houden met je medewerkers, je collega’s en ga zo maar door.’
Volgens Wijdemans maakt Bonheur de omzetverliezen niet goed met de creatieve ideeën. 'Maar het houdt ons bezig, op een positieve manier. We willen niet de moed verliezen, ook al zijn het hele zware tijden.'
Routekaart Bonheur Horeca Groep
Zo verandert Auberge du Bonheur desgewenst in een gepersonaliseerde drive thru, lanceren ze Ralph Soeperieur voor soepen thuis, komen er culinaire wandelingen voor max vier volwassenen en gaat Bonheur eindejaarsgeschenken leveren.