Nieuwe partners voor Deliveroo zijn restaurants die de bezorging zelf doen, restaurants die de bezorging doen via Deliveroo of een mix van beide. Daarnaast heeft Deliveroo haar platform verbeterd, met twee nieuwe diensten voor restaurants. Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: 'We zijn er trots op dat dit jaar weer een overweldigend aantal restaurants gekozen heeft voor Deliveroo. Deze groei laat zien dat ons platform goed werkt voor restaurants. Om te onderstrepen hoe belangrijk onze restaurantpartners zijn, krijgen zij nog directer toegang tot alle gegevens omtrent hun bestellingen en kunnen zij zelf realtime klant-aanbiedingen online zetten.'
Twee nieuwe tools
Deliveroo lanceert twee nieuwe tools: 'Restaurant Home' en 'Marketer'. Restaurant Home is een online dienst die via data-analyse inzicht biedt in de werkwijze van hun eigen restaurant, in die van de concurrent en in de waardering van hun maaltijden door klanten. Belangrijk onderdeel van Restaurant Home is het zogeheten Marketer onderdeel, waarmee restaurants zelf aanbiedingen online kunnen zetten en deze dus op maat kunnen aanbieden. Zo kunnen restaurants via Deliveroo meer bestellingen van bepaalde maaltijden genereren en voedselverspilling tegengaan.
Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: 'Ons doel is om als partner van restaurants meerwaarde te bieden. We helpen hen graag met onze kennis van het vermarkten van lekkere maaltijden en met onze met data onderbouwde kennis van wat klanten willen. Wij geloven dat onze nieuwe tools de omzet, efficiëntie en winstgevendheid van restaurants zullen vergroten. Wij blijven deze diensten uitbreiden en verbeteren om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de wensen van onze partners.'
Sterke groei aantal restaurants
Sinds juni van dit jaar biedt Deliveroo restaurants met eigen bezorging ook de mogelijkheid om hun maaltijden aan te bieden via het platform. Deze restaurants hebben onder meer gezorgd voor de grote groei van het online aanbod. Verstijnen: 'Wij willen een zo compleet mogelijk aanbod voor onze klanten via het platform. Door te werken met restaurants die eigen bezorgers hebben, kunnen klanten nu zo laat als ze willen nog maaltijden of snacks bestellen. We hebben hiermee een nieuw Deliveroo-eetmoment gecreëerd, later op de avond, na middernacht en in alle prijscategoriën. Ook is ons platform nu beschikbaar in stadsdelen aan de rand van steden, waar we voorheen niet altijd beschikbaar waren. We zien dat dit veel nieuwe klanten aantrekt. Ons doel is om altijd een optie te zijn wanneer je aan eten denkt. Dit is een goede stap in die richting.'
Jasbir Singh, eigenaar van Haweli Indian Food: 'Begin oktober hebben wij ons restaurant Haweli Indian Food bij Deliveroo aangesloten, waarbij wij onze eigen bestellingen bezorgen. Met een aanbod van rond de 100 heerlijke gerechten werd het meteen duidelijk dat de Deliveroo-gebruikers op ons aanbod zaten te wachten, want het aantal bestellingen blijft iedere week groeien.'
Deliveroo biedt restaurantpartners de volgende tools:
Restaurant Home
Via Restaurant Home biedt Deliveroo restaurants de volgende data-inzichten:
Aantal bestellingen, met als doel om het aantal bestellingen te laten groeien:
• Toont het totale aantal afgeleverde bestellingen en de procentuele verandering daarin gedurende een tijdsperiode.
Bereidingstijd, met als doel om hun tijd zo efficiënt mogelijk te gebruiken:
• Geeft de gemiddelde tijd weer tussen het accepteren van een bestelling en het ophalen van de maaltijd door de bezorger.
• Toont de procentuele verandering in de bereidingstijd gedurende een tijdsperiode. Daarnaast toont het ter vergelijking de gemiddelde bereidingstijd van concurrenten in hetzelfde gebied.
De ratings van klanten, met als doel om de algehele service te verbeteren:
• Restaurant Home laat via een grafiek de gemiddelde rating van klanten zien, per dag en gedurende een tijdsperiode. Daarnaast toont het ter vergelijking hoe dit zich verhoudt tot concurrenten in hetzelfde gebied.
Marketer
Deze functie maakt deel uit van Restaurant Home en stelt restaurants in staat hun eigen aanbiedingen voor klanten op de app in te stellen. Verstijnen: “Restaurants hebben graag controle over hun bedrijf, ook wanneer zij hun maaltijden aanbieden via Deliveroo. Dat begrijpen wij en daarom stellen we hen graag in staat om hun aanbiedingen zelf te bepalen. Dat kan helpen wanneer zij bijvoorbeeld een rustige avond in hun restaurant hebben en meer bestellingen willen binnenkrijgen via ons platform. Of wanneer zij genoeg voorraad hebben om een bepaalde maaltijd goedkoper te kunnen aanbieden. Wij zijn er trots op dat dit hen kan helpen om het weggooien van voedsel tegen te gaan”.