Horecaondernemers lanceren reserveringssysteem TheNextTable

Horecaondernemers lanceren reserveringssysteem TheNextTable

Horecaondernemer Selmar de Roo van restaurant De Hemel in Nijmegen begon anderhalf jaar geleden, samen met twee partners, met het ontwikkelen van een online reserveringssysteem. Op horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam wordt dit systeem, gedoopt tot 'TheNextTable' officieel gelanceerd.

'Door een nauwe samenwerking met restaurateurs is TheNextTable ontwikkeld tot een efficiënt, gebruiksvriendelijk en eerlijk online reserveringssysteem', aldus business development manager Ramon Hermans. Het betreft een reserveringssysteem en agenda ineen. Wanneer een gast een wijziging doorvoert, dan wordt deze automatisch aangepast. 'Vertrekt een gast eerder dan verwacht, dan kan dit door het restaurant worden doorgevoerd, waardoor de tafel automatisch weer online beschikbaar wordt', zegt Hermans.

Eigen beheer

De horecaondernemer houdt de boekingen - die zijn gekoppeld aan een reserveringssysteem - in eigen beheer en komen direct in een online agenda. 'Door het stimuleren van directe boekingen is de ondernemer niet meer afhankelijk van reserveringsaanbieders en houdt deze  grip op de zaak.'

Doelgroep bepalen

Gasten kunnen reserveringen plaatsen via email, Facebook of Twitter. 'Via social media gaat het sneller en het heeft als voordeel dat de ondernemer al informatie heeft over diens gast nog voordat die heeft plaatsgenomen in het restaurant.' Relevante informatie van de gast wordt automatisch geüpload in het gastprofielenbestand. Medewerkers kunnen dit bestand ook handmatig aanvullen. 'Informatie waarmee goed de doelgroep goed kan worden bepaald en die kan worden ingezet bij marketing activiteiten.'

No-show

Door een koppeling met Google en iCalendar wordt de reservering automatisch opgeslagen in de agenda van de gast. Een uur voor aanvang volgt een herinnering voor het geplande etentje. 'Dit zorgt ervoor dat de kans op no-shows sterk wordt verminderd.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.