'Nederlandse restaurants lopen miljoenen euro's mis door met vaste prijzen te werken. Wok- en sushirestaurants werken vaak wel met een weekend- en doordeweeks tarief. Logisch, want anders staat iedereen op zaterdag om 19:00 voor de deur', aldus Janssen.
Met de software van Fastpricing kun je nu zelf jouw gasten menu’s online laten reserveren met dynamische prijzen. Bij Fastpricing staat de ondernemer zelf ‘aan het roer’ en bepaalt hij zelf zijn gewenste prijs op elk moment.
Restaurants die al met het systeem werken zijn Roos, Gasthof Euverem of Gasterie de Knip.
Bij Fastpricing betalen restaurants geen commissie, maar een eerlijk bedrag per maand. De software wordt verwerkt in de website van het restaurant, en Fastpricing blijft op de achtergrond. Gasten ontvangen e-mails in de huisstijl van het restaurant.
Gasten vinden het gebruik van dynamische prijzen heel normaal. “Tot nu toe zijn alle reacties positief bij de aangesloten restaurants.” Gasten zien bij hun reservering altijd de besparing vermeld staan ten opzichte van de hoogste prijs – zodat ze altijd met een glimlach op hun gezicht reserveren. Nieuwe en vaste gasten betalen beiden eerlijke prijzen op eerlijke momenten. “Iets wat bij de huidige initiatieven vaak ontbreekt, waardoor je jouw vaste gasten benadeelt.”
Tijdens de BBB zal er een masterclass worden gegeven over het gebruik van dynamische prijzen bij restaurants.