Metamorfose Vis aan de Schelde slaat aan

Metamorfose Vis aan de Schelde slaat aan

Vis aan de Schelde in Amsterdam heeft een uitgebreide metamorfose van het restaurant afgerond. De veranderingen, waarbij het interieur op de schop is ...

‘We bestaan 12,5 jaar en ik wil nog wel 12,5 jaar door. Daarom werd het tijd voor vernieuwing’, motiveert Deenik de keuze voor verandering. Het afgelopen jaar ging Vis aan de Schelde dan ook danig op de schop.

Deenik: ‘Het jaarlijkse likje verf door de zaak was in mijn ogen niet meer genoeg. Ik wilde een meer frisse zaak en heb daarbij voor het eerst hulp gezocht. We hebben in het interieur gekozen voor mooie materialen zoals mooi leer, handgebakken tegeltjes uit Harlingen, de wanden zijn bekleed met visgraat parket en er zijn iconen geplaatst in de zaak’.

Recent werd de laatste hand gelegd aan een nieuw logo en kleurstelling. Ook de menukaart kent veranderingen. De kaart kent twee delen; een deel met klassiekers onder de noemer Vis & Signature van Deenik zelf en een deel Vis & Nu met creaties van de jonge chef Arjan Wennekers. Daarmee bindt Vis aan de Schelde het huidige publiek en boort het een nieuw, veelal jong publiek aan.

Nu de metamorfose van Vis aan de Schelde achter de rug is, kijkt Deenik graag vooruit. Hij wil een vleesconcept starten, een soort Vlees aan de Schelde maar dan onder een andere naam. ‘De handtekening hoop ik dit jaar te zetten. Het gaat om een nieuw te bouwen restaurant dat hopelijk in 2014 de deuren opent. Waar? In ieder geval in Amsterdam, want dat is fijn eetpubliek’.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.