Deze nieuwe ontwikkeling is in lijn met de voorgenomen groeistrategie van Eden Hotels, die zich behalve op Nederlandse steden ook op het buitenland richt. Van Eeghen studeerde commerciële economie en bedrijfseconomie en was hiervoor werkzaam als Director Customer Service Europe bij Air France en KLM Cargo. Ze wordt het derde directielid van de hotelgroep naast Algemeen Directeur Léon Dijkstra en Financieel Directeur Joost Peeperkorn.
Commerciële en customer service ervaring
Van Eeghen gaat aan de slag met de doelstelling om de klant- en kwaliteitsbeleving van Eden Hotels nog verder te verbeteren. Ze heeft een brede commerciële en customer service ervaring, waarvan de laatste veertien jaar bij KLM. In haar nieuwe rol bij Eden Hotels stuurt ze de General Managers van de hotels en de hoofden van de expertise teams aan. Naast de leiding op operationeel gebied, wordt Van Eeghen tevens verantwoordelijk voor human resources, merkbeleving, commercie, kwaliteit en operations/inkoop. Joost Peeperkorn houdt de leiding over de financiën en de ICT en gaat zich daarnaast richten op de financieringsmogelijkheden voor verdere groei van de hotelgroep.
Passie en ambitie
Claire van Eeghen over haar nieuwe aanstelling: 'Eden Hotels heeft de laatste drie jaar enorme sprongen gemaakt in kwaliteit en gastbeleving. De continue investeringen in de hotels, met zowel grote verbouwingen als kleine aanpassingen, tonen een passie en ambitie die mij bijzonder aanspreekt. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan!'
Algemeen Directeur Léon Dijkstra, vult aan: 'Door het aantrekken van een derde directielid, is er voor mij meer ruimte om me te richten op expansie. Met de propositie van stadshotels met een uitstekend ontbijt, lokale atmosfeer en excellente service, is Eden Hotels een merk dat goed uitgerold kan worden. Zowel nationaal als internationaal!”
Eden Hotels
Eden Hotels is een Nederlands familiebedrijf sinds 1947 en bestaat uit dertien, binnenkort veertien, stadshotels.