Dat heeft de vakjury zojuist bekendgemaakt. De vijf halve finalisten streden onlangs in Heineken Experience in Amsterdam om een finaleplaats. Daarbij moesten ze zich in tien minuten presenteren aan de jury.
De teams van Park Plaza, Palace Hotel en Engelenburg maakten daarbij een combinatie van een live presentatie en een video, waarbij Palace Hotel een hilarische lipdub maakte op een zelf geschreven ‘Hollandse Kraker’.
Hotel Derlon had een gezellig Maastrichts terras gecreëerd en het team interviewde elkaar over de highlights van de toegevoegde waarde. Hotel The Toren hield het eenvoudig, bleef bij de kracht van het hotel en leek bijna ouderwets met haar powerpoint.
Hotel The Toren, Kasteel Engelenburg en Palace Hotel Noordwijk hebben zich dus geplaatst voor de finale. Op vrijdag 25 mei bezoekt de vakjury de finalisten waarbij de hotelteams elk twee uur de tijd krijgen om zich zo goed mogelijk te profileren. Opdracht daarbij is om de gast de jury te laten overtuigen van de toegevoegde waarde van het hotel. Alle middelen en mogelijkheden staan daarbij open. Voorwaarde is wel dat het budget daarvoor nooit meer mag zijn dan duizend euro.
Op dinsdag 5 juni wordt de winnaar van de Dutch Hotel Award 2012 bekendgemaakt tijdens de HOSTA bijeenkomst in Amsterdam, georganiseerd door Horwath Consulting en ING Bank. De uitreiking van de prijs vindt plaats op 8 juni op de winnende locatie in Amsterdam, Brummen of Noordwijk aan Zee.