Bidfood-klanten die nog een kaartje willen bemachtigen moeten snel zijn. 13.700 kaarten zijn er al geregeld. ‘Veel klanten maken er het jaarlijkse personeelsuitje van en hebben zelfs al bussen besteld’, vertelt Wim Stroes, regiodirecteur van Bidfood. ‘Dit is onze manier van de horeca bedanken. Wij zijn trots dat we de snelst groeiende horecagroothandel zijn. We zijn bij Bidfood mensen-mensen. Nergens is de werkdruk zo hoog als in de horeca. Daarom is dit feest dik verdiend.’
Nooit eerder werd er op deze schaal een feest georganiseerd voor de horecabranche. ‘Onze relaties kunnen met hun complete team naar het Horecafeest komen’, zegt Stroes. ‘Net voordat de horeca te maken krijgt met de decemberdrukte, is de maandag van ons. Gewoon even aandacht aan elkaar geven met een drankje en een leuk gesprek.’
Zingen op podium
Het was een flinke organisatie, erkent Stroes. ‘Maar we merken wel dat de artiesten er graag vrij voor willen maken in hun agenda. Ze voelen zich ook betrokken bij de horeca.’ En voor de horeca professionals die ervan dromen om het podium van deze artiesten even over te nemen? Dat kan! Via de Facebooksite Horecafeest kunnen muzikale horecaprofessionals een filmpje uploaden waarop ze een lied zingen. De inzendingen worden beoordeeld door Lange Frans en de beste kan een vinkje op zijn bucketlist zetten: op het podium van Ziggo Dome zingen voor 15.000 mensen.
Ontspannen
Stroes vervolgt: ‘Een horecaprofessional haalt het hele jaar door het onderste uit de kan om gasten in de watten te leggen. Dat willen wij nu een keer terug doen. Onze klanten zien ons als partner’, vertelt hij. ‘Dat vinden wij ook heel belangrijk. De traditionele klant-leverancier verhouding bestaat volgens ons niet meer. Nergens is de werkdruk zo hoog, dus we luisteren naar de geluiden uit de markt en stemmen daar ons aanbod op af. Dat gaat verder dan alleen de producten in ons assortiment. Men is ook op zoek naar kennis. Door het bieden van slimme mise-en-place producten, het opleiden van nieuwe horecaprofessionals in de Bidfood Academy, en ruimte te maken voor creatie en elkaar ontmoeten in één van onze zes Foodyards. Het sleutelwoord hierin is werkplezier. Want samen kunnen we de uitdagingen het hoofd bieden en oplossingen bedenken die de horeca echt verder helpen. En nu ook, door het ontspannen tijdens het Horecafeest van het Jaar.’
Horecafeest van het Jaar
Het Horecafeest is exclusief toegankelijk voor relaties van Bidfood via het Bidfood Xtra membership. X Members ontvangen klanten persoonlijke aanbiedingen en maken ze gratis gebruik van verschillende diensten via het Bidfood Support Team. Ook sparen ze punten bij aankoop van actieartikelen. Gespaarde punten kunnen worden verzilverd voor diverse cadeaus, en nu ook voor gratis kaarten voor het Horecafeest. X Members reserveren alvast hun kaarten en hebben daarna nog tijd om door te sparen. ‘Zo hebben ze straks genoeg punten om kaarten te verzilveren voor hun hele team.’