Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers: ‘Eigenlijk hadden we nu een bockbierbijeenkomst gehad met brouwers en bierrelaties om de nieuwe bockbieren van dit jaar samen te proeven.
Door COVID-19 kon deze bijeenkomst dit jaar helaas niet doorgaan. Toch hopen we dat consumenten van deze mooie seizoensbieren gaan genieten. En dan het liefst ‘vroeg in de kroeg’, want nu de horeca al om 22u moet sluiten, hebben zij het extra zwaar.’
De actie ‘ik ga vroeg naar de kroeg’ ontstond eind vorige week op social media en wordt door de bierbrouwers ondersteund. De horeca heeft het momenteel zwaar en moet om 22u haar deuren sluiten.
Met deze boodschap worden consumenten via social media opgeroepen om eerder naar hun favoriete kroeg te gaan, zodat de gezellige gouden momenten net zo lang duren als anders.
Nederlandse Brouwers: online bockbierproeverij
Als alternatief voor de opening van het bockbierseizoen, organiseert Nederlandse Brouwers een online bockbierproeverij gegeven door gediplomeerd biersommelier Fiona de Lange. Op vrijdag 23 oktober geeft zij een exclusief inkijkje in de wereld van bockbier.