In een naar eigen zeggen 'wild sociaal experiment' organiseert bierbrouwer Oedipus een 'unieke lancering' van het nieuwe bier Offline. Het gehele evenement is offline. Zonder fysieke uitnodiging komt niemand erin. Bij binnenkomst moet iedereen zijn of haar telefoon inleveren. 'Geen uitzonderingen.'
Bierbrouwer gaat zelf offline
Het nieuwe bier Offline staat volgens de bierbrouwer 'voor dat moment van volledige ontspanning'. En om dat gevoel te vieren gaat Oedipus tijdens One Night Offline ook daadwerkelijk extreem offline. Telefoons worden veilig ondergebracht in het telefoonhotel en voor één avond creëert de brouwerij haar eigen filterbubbel.
Lees ook: Oedipus viert jubileum met festival
Seizoenbier: wit, 4,5%
Offline is volgens Oedipus, een eigen versie van witbier. Het heeft een body van lichte gerst, tarwe en havermout, met fruitige en enkele 'peperige' tonen. Zelf spreekt de brouwer verder van een citrus-achtige smaak en aroma, dat zorgt voor een fris bier.
Bekijk ook: nieuwe brouwerij Oedipus A'dam Noord
Event vrij toegankelijk
Het Offline-event wordt exclusief en intiem met veel activiteiten en mogelijkheden tot offline ontdekkingen. In samenwerking met Hard//hoofd zijn een aantal sprekers en muzikale gasten uitgenodigd. Het evenement is vrij toegankelijk, maar aanmelden is verplicht omdat het aantal plekken beperkt is.