‘Uit onderzoeken blijkt dat het moeten wachten op een nieuw pilsje een van de grootste irritaties in de horeca vormt,’ zegt Jupiler.
‘Met name tijdens warme dagen, waarbij de terrassen vaak overbevolkt zijn, blijkt het soms heel moeilijk voor terraslopers om te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’.’
Wachttijden van soms meer dan tien minuten zijn daarbij helaas geen uitzondering. Om daar voor eens en altijd korte metten mee te maken ontwikkelde het biermerk Jupiler samen met haar reclamebureau TCC uit Breda een oplossing: het Refilltje.
Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is het bierglas leeg dan schuift de gast het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen dat een nieuwe gewenst is. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden.
Vanaf dinsdag 23 augustus worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden 2 mio Refilltjes gemaakt, die vanaf nu landelijk de terrassen op gaan.